- Как да привлечем вниманието на децата към научни теми?
- Как да помогнем на учениците да запазят естественото си любопитство с течение на времето? Как да им помогнем да не го загубят в течение на училищната си кариера?
- Как да ги научим на рационално, последователно мислене, базирано на научния подход?
На 1 октомври ще си говорим какви са начините, по които можем да научим децата на рационално, последователно мислене, базирано на научния подход. Събитието е възрастни.
Банани, оцет и пет чорапогащника от ликра – това не е случайна извадка от инвентара на кварталния супермаркет, а списъкът с покупки за първия учебен час на учител на първи клас в София. Първокласниците ще правят функционален модел на храносмилателната система в час по анатомия.
Шоколадови бисквити, кламери и 3 лева на монети по 2 стотинки – материалите за Cookie Mining Lab. Третокласниците ще учат за добива на редки метали и устойчиво минно дело в час по “Човек и природа”.
Толкова ли е странно, че децата учат анатомия преди още да знаят как да изпишат думата “анатомия”? Все пак играта е мощен посредник за предаване на знания.
По тези въпроси ще си говорим с Таня Димитрова.
За лектора
Таня Димитрова е основател и главен редактор на Научно Списание за Деца (Science Journal for Kids), както и преподавател по анатомия и наука за околната среда в начално училище Izzi Science for Kids. Има половин дузина различни кариери зад гърба си, включително сержант в американската армия, асистент по кардиология и разследващ журналист. Можете да видите Таня в този TEDx Talk.
Програма:
19:00 Отваряне на врати
20:00 Презентация “Час по наука”
21:00 Дискусионна част и въпроси от публиката