—- ENGLISH BELOW —-
Каним ви на научно-артистична разходка в дебрите на човешкия мозък. През това изумително приключение ще ни преведе артистът с докторка степен по невронауки Грег Дън.
На 7 и 10 декември можете да се включите в разговор с Грег Дън, в който ще изследваме пределите на изкуството и науката, както и да разгледате неговата изложба The Brain form Molecules to Consciousness, представена за пръв път в България.
Нищо не е така определящо за нас, както… мозъка ни. Докато четете този текст, милиарди неврони създават страшно сложни калкулации, за да се справят с възприемането и разпознаването на формите, цветовете, значението и усещането ви за това, което се случва. Топлото чувство на обич, острата болка от загубата, вълнението от внезапно получено вдъхновение, богатството от сетивни усещания, безкрайната хореография от красота и хаос, които съспъвтсват всеки момент от съществуването ни… Нашите мозъци плетат тъканта на съзнанието ни, безспирно, до деня, в който умрем. Д-р Грег Дън ще ни разкаже как изкуството е способно да визуализира този безкрайно сложен процес.
За да изобрази това, Грег изпозлва технология, наречена отражателен офорт. За да разберете какво точно представлява това, елате на 7 декември в Галерия Doza – Грег Дън открива тази техника в сътрудничество със своя колаборадор д-р Брайън Едуърдс. Най-просто казано, така създадените картини са способни да пресъздават анимация чрез отразяване на светлината с помощта на милиони мънички остри огледалца по повръхността си.
Паната, които ще видите в изложбата, отразяват светлината така, че да предадат активността на мозъчните неврони и пътя на импулсите. Грег Дън показва как се предават сигналите в мозъчната кора, колко комплесен е хипокампусът – мозъчната структура отговорна за паметта и въображението, как работи мозъкът по време на медитативни практики и как изглежда танцът на невроните. В най-голямото пано от изложбата Self-Reflected ще видите работата на 500 000 неврона в мозъка. Самата творба показва как реагира мозъкът при наблюдение на визуално изкуство, а повече детайли за нея и начина ѝ на създаване, ще научите по време на събитието.
На 7 и 10 декември Грег лично ще ни преведе по пътищата, по които минават сигналите между невроните, ще ни разкаже за всяка стъпка в техния комплексен танц. По време на събитието ще разберем повече за процеса на работа, предизвикателствата по време на създаването на картините, както и какво е научното значение на всяка от изложените картини. В разговорът ще се включи и неговия колаборатор д-р Едуърдс.
Елате, за да надникнем заедно в тайните на човешкия мозък 🙂
Двете срещи с автора са на 7 декември от 19:00 часа и на 10 декември от 18:00 часа в Doza Gallery. Творбите ще са изложени между 6 и 10 декември в Doza Gallery на ул. Цар Самуил 62.
Събитието ще се проведе на английски език, на този етап не предвиждаме превод.
Билети
Билетът не е резервация за седящо място. Препоръчваме ви да дойдете по-рано преди старта на събитието, за да си осигурите удобно място. На входа може да ви бъде поискан документ за самоличност и охраната да провери личния ви багаж. Лица под 18 години се допускат само с придружител.
За госта
Грег Дън е доктор по невронауки към Университета в Пенсилвания. Неговото изкуство се фокусира върху красотата на мозъка и нервната система. Ранните му творби показват, че формите на невроните пасват естествено на минималистичните кирайски и японски “суми-е” свитъци и картини с позлата. В работата си Грег се старае да обедини невронауката, физиката и биологията и да ги вплете в артистичния процес, за да създаде новаторски портрети на мозъка. Заедно с д-р Браян Едуардс, Грег създава революционната артистична техника на отражателния офорт, която позволява да се създават “анимации”, имитиращи движение, както и да се използва динамичен контрол на визиите и цветовете на отражателните повърхности.
—–ENGLISH—–
The Brain from Molecules to Consciousness
Artist Greg Dunn
An exhibition of Aluminized microetched prints with ceramic printed glass
Nothing is more fundamental to our existence than our brains. As you read this text, billions of neurons are creating unimaginably complex calculations to process the forms, colors, meanings, and sensations that you experience. The warmth of the feeling of love, the crushing despair of loss, the incandescence of inspiration, the richness of our sensory experiences, a neverending choreography of beauty and chaos continuing through every moment of our lives. Our brains weave the ephemeral fabric of our consciousness until the day that we die.
“The Brain from Molecules to Consciousness” is an artistic exploration of how our brains make us human, from the tiniest functions of action potentials in a single neuron through the activity of billions that collectively give rise to consciousness. The brain is a cosmos unto itself, each component needing only to respond to its local environment in order to create something much greater.
MICROETCHING
Most of the works in this exhibition are reflective microetchings, a technique invented by Dr. Dunn and his collaborator Dr. Brian Edwards that is capable of displaying an animation through reflected light. Extremely high resolution film negatives, ultraviolet light, and chemical etching engrave millions of tiny angled mirrors into the surface of metal that reflect the overhead light in precisely calculated ways. Each microetching contains as much image data as an entire film recorded to a standard resolution DVD. As they are reflective templates, the colors in microetchings come entirely from the color of light that they are illuminated with, meaning that each etching can be displayed in millions of different ways.
GREG DUNN
Having received his PhD in neuroscience from the University of Pennsylvania in 2011, Greg Dunn’s art focuses on the beauty of the brain and nervous system. Dunn’s early artistic experiments demonstrate that the qualities of neural forms fit seamlessly into the aesthetic principles of minimalist Chinese and Japanese sumi-e scroll and gold leaf painting. Dunn is a full time artist living in Sofia where he works to incorporate his knowledge of neuroscience, physics, and biology into the artistic process through both imagery and technique and to create novel visualizations of the brain. Together with Dr. Brian Edwards, a collaborating artist and electrical engineer at Penn, Greg invented a revolutionary technique called reflective microetching that allows animated, dynamic control of imagery and color in reflective surfaces.