Независимо дали вярвате, че светът около нас е симулация, то едно нещо е сигурно. Най-добрите съвременни игри не просто ни отвеждат в нереален свят, но и симулират среда максимално близка до реалността.
В това събитие ще разберем защо е важна симулацията в игрите и как гейм-разработчиците използват физика и условия от реалния свят, за да създадат по-реалистични игри.
- Как се симулират физика, икономика и обществени процеси?
- До каква степен е важна точността в една гейминг-симулация?
- Как се рендерира средата в игрите?
- Какъв е животът на цветовете, светлините и сенките?
- Как разпознаваме дълбочината в пространството и можем ли наистина да симулираме три измерения на двуизмерен екран?
За всички тези теми няма да говорим просто теоретично – опита си споделят разработчиците с дългогодишен опит Юрий Георгиев, Сергей Милойков и Иван-Асен Иванов.
Билети
Билетът не е резервация за седящо място. Препоръчваме ви да дойдете по-рано преди старта на събитието, за да си осигурите удобно място. На входа може да ви бъде поискан документ за самоличност и охраната да провери личния ви багаж. Лица под 18 години се допускат само с придружител.
За участниците
Юрий Георгиев е компютърен програмист и разработчик на енджини за видео игри и симулации. Специализиран в оптимизирането на код, писане на ниско ниво и 3D графика в реално време. Създател на ретро FPS геймн енджина Blast и играта базирана на него “Exodus: Trapped in Time” (TBA). Работи в центъра за напреднали и експериментални разработки (Advanced Development Center) във VMware Inc.
Получава два патента регистрирани в САЩ (H517.01, H517.02) за прототипизирането и разработването на лабораторният проект VMDSC за VMware. Има публикувана научна статия ориентирана в областта на медицината на тема “Memory-based structural model for knowledge management and transfer” заедно с трима професори, лекари.
Предпочита програмирането от scratch и в свободното си време пише технически статии и туториали, които публикува в сайта си.
Сергей Милойков e технически директор в Creative Assembly Sofia. Запознанството му с компютърната техника започва, когато компютрите са 8-битови и с двуцветна графика. Работи като програмист от малко повече от 20г – половината от които в Creative Assembly (бившата Crytek Black Sea), а преди това почти толкова време е част от екипа на Haemimont Games.
Основно програмира на C++, с леки отклонения към скриптови езици. Областите, в които работи са компютърна графика, производителност, помощни инструменти и малко ИИ. Проектите, по които работи са главно за PC (+2 проекта за конзоли) – почти изключително стратегии в реално и походово време – Celtic Kings, Tropico 3 & 4, Total War Rome 2 – recent DLCs & updates, Total War Saga Troy.
Иван-Асен Иванов е технически директор на най-старото студио за разработка на игри в България, Haemimont Games. През последните 25 години е работил върху повече от 15 издадени игри за компютри и три поколения конзоли, върху собствената технологична платформа (т.нар. “engine”) на студиото, и върху развитието на софтуерния екип на компанията.