Месец на гейминга |

Месец на гейминга

През септември в Ratio извадихме конзолите, подготвихме контролерите и се впускаме в Месец на гейминга. Разбира се, ще погледнем тази тема през призмата на структурирания и научен подход. Ще надникнем зад кулисите на гейм-дизайна и ще поговорим за всичко от наратива в игрите до финалните щрихи на звука.

 

Virtual Insanity

Независимо дали вярвате, че светът около нас е симулация, то едно нещо е сигурно. Най-добрите съвременни игри не просто ни отвеждат в нереален свят, но и симулират среда максимално близка до реалността. В това събитие ще разберем защо е важна симулацията в игрите и как гейм-разработчиците използват физика и условия от реалния свят, за да създадат по-реалистични игри.

До Ре Ми GG! Музика и звук в игрите

Поне веднъж сте си тананикали мелодията на Super Mario, нали? Но ролята на музиката и звуците в игрите е много по-голяма. Те задават настроението и задвижват историята, насочват и предупреждават играчите… и се превръщат в самостоятелни произведения на изкуството. На 27 септември ще ви срещнем с двама гейм дизайнери, които са отговорни за звука и музиката в игрите. Те не просто ще ни разкажат най-интересното, но и ще ни поведат в аудио-експеримент наживо, в който ще участвате всички вие!

Vox Nihili за виртуалната реалност

Реалността не е това, което беше. Виртуалната реалност дава много възможности, но и поставя много въпроси. В този епизод на Vox Nihili ще видим какво е VR и защо е се появи. Има ли смисъл да бродим из виртуални светове, кой вече ни чака там и кого го няма? Говорим ли за виртуално неравенство? Ще обсъдим предимствата и недостатъците на виртуалния свят и ще поспекулираме за неговото бъдеще? Набързо ще засегнем и далаверите в (с?) VR.
Очаквайте епизода на 21 септември.

Ratio ДНК и inter alia за историите, оръжията и дизайна в игрите

Подготвили сме ви още не един и два, а цели три епизода на видео-поредицата “Дискусии за наука и култура”, с която можете да наваксате и в подкаст-серията “inter alia”. Този път в студиото сме поканили върволица от опитни гейм-дизайнери, инженери и експерти от света на гейминг индустрията. От тях ще разберете колко реализъм има в историческите поредици и къде отиваме в полето на мита, ще чуете как се конструира една игрова наративна арка и дори какво е значението на навигационните елементи в гейминг менютата.
Очаквайте епизодите на 16, 23 и 30 септември.